Visserijkundig onderzoek Bellingeweer Dalfsen

Maandag, 27 februari 2017

Donderdag 9 maart 2017 is er een visserijkundig onderzoek geweest op de Bellingeweer. Het visserijkundig onderzoek gebeurde in opdracht van Sportvisserij Nederland en HSV De Brasem.

Het visserijkundig onderzoek begon om negen uur ‘s morgens en duurde tot drie in de middag. De opkomst was goed en de sfeer zat er lekker in. Alle aanwezigen waren erg benieuwt hoe de visstand momenteel bij stond van de Bellingeweer.
Met onder meer netten en elektro visserij werden verschillende vissoorten gevangen waaronder snoek, blankvoorn, brasem, karper, baars, snoekbaars, windes, zeelt en zelfs een mooie grote kroeskarper. Alle vis werd gewogen, gemeten en ging vervolgens uiteraard weer terug de Bellingeweer in.

Door het druilerige en koude weer waren de goed verzorgde warme snacks en koffie van de Trefkoele Plus zeer welkom.
Er wordt een rapport door Sportvisserij Nederland opgesteld.

Het rapport over het visserijkundig onderzoek is erg belangrijk voor de toekomst van de sportvisserij in Dalfsen. Aan de hand van het visserijkundig onderzoek op 18 november 2010 in vergelijking met het onderzoek op 9 maart jl. wordt er een advies uitgebracht om de visstand in de toekomst te behouden en zelfs te kunnen verbeteren dit gaat in overleg met Waterschap Drents Overijsselse Delta.

Bedankt alle aanwezige medewerkers van sportvisserij Nederland, leden van de HSV De Brasem en belangstellende voor een gezellige en interessante dag! Het volledige fotoalbum is te vinden onder: