Seniorenwedstrijd

Hengel keuze is vrij,
Alle wedstrijden worden gevist op gewicht. Paling, snoek en snoekbaars tellen niet mee.
Aas en voeren zijn vrij, behalve vers de vase; hiermee mag niet gevoerd noch gevist worden.
Tevens is het verboden met gekleurde maden te vissen of te voeren.
Het gebruik van de katapult is voor eigen risico.
Voeren en vissen met aas waar wettelijk een gesloten tijd voor geldt, is niet toegestaan.
Het inschrijven voor de wedstrijden kan plaatsvinden tot 1 uur voor aanvang van de wedstrijd. De duur van de wedstrijden bedraagt 4 uur , en zullen allen op de zaterdag plaatsvinden.
Na het eerste signaal mag men voeren en vissen. Het tweede signaal betekent het einde van de wedstrijd. Het uitpeilen van de diepte mag voor het eerste signaal gebeuren.
De beste 6 wedstrijdresultaten van de 8 wedstrijden tellen mee voor de beker.
1ste plaats, 30 punten, 2de plaats, 27 punten, 3de plaats 24 punten, 4de plaats 22 punten, 5de plaats 20 punten, 6de plaats 19 punten, dan 18, 17 enz..
Niets gevangen: 5 punten niet meegedaan is 0 punten
Bij gelijke stand is het grootste gevangen gewicht, over alle geviste wedstrijden, bepalend.
Diegene met de meeste punten en eventueel, bij gelijk aantal punten, het grootste gewicht, over 6 wedstrijden, is de kampioen.
Wedstrijden die worden gestaakt i.v.m. extreem noodweer komen te vervallen en worden niet ingehaald.
Het aantal prijzen zal tot het aantal deelnemers 1 op 3 bedragen. Degene die 6 van de 8 wedstrijden mee gevist hebben, komen in aanmerking voor een beloning t.w.v. € 15,00
De organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor schade voor, tijdens of na de wedstrijd
Met betrekking tot situaties waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdcommissie

Datum (en tijd) Zaterdag 26-08-2017 08:00 uur t/m zaterdag 26-08-2017 12:00 uur