Ab Westerkamp Kampioen 2023 Senioren

Zondag, 8 oktober 2023

Op verzoek van Sander Bruggeman dan toch een laatste stukje tekst van de laatste wedstrijd. Ab Westerkamp is Kampioen van HSV de Brasem 2023

Na tegenvallende resultaten kwam ik in een WritersBlock, dit gebeurt vaak met goede schrijvers en vooral slechte verliezers!

Vandaag de laatste wedstrijd van de senioren, er waren 2 vissers (Ab en Rudy) die vandaag kampioen konden worden, maar er moest wel vis gevangen worden door de 2 heren. De loting begon al weer goed omdat Rudy (Gover Goudglans) de Graaf de kop plek wist te loten, de andere kop mocht na 6x nummer 5 of 6 te hebben geloot naar Sander Bruggeman, de rest mocht het doen met een plek daar tussenin. Tijdens het opbouwen van de hele zooi viel mij al op dat er geen enkele vis aan het springen was in het water, dat beloofd niet veel goeds! En inderdaad werd het martelen om een visje te landen, af en toe even bellen met Rudy en Ab om te kijken hoe het bij hun ging, Rudy gaf al aan dat het niet veel soeps was, maar als Rudy zoiets zegt moet je altijd maar weer afwachten of hij geen dikke platten in het net heeft, Ab gaf ook al te kennen dat het behoorlijk martelen was. Spannend dus tussen deze 2 vissers, bij mijzelf ging het ook niet heel erg vlot en was het voornamelijk stekelbaarzen onthaken. Ook Robert liep al aardig te klagen over de vele grondels die hij wist te onthaken. Gelukkig wist ik nog wel een redelijke platte van formaat te vangen. Half 1 eindelijk het eindsignaal. Robbin en Jan gingen richting Rudy om te wegen, hier kwam uit dat Rudy 2670 gram in zijn leefnet had, nu was het spannend want tussen Rudy en Ab zat maar 1 punt verschil in het klassement. Bij Ab aangekomen zagen we al dat deze meer vis als Rudy had en Ab werd ook 1e tijdens deze wedstrijd met 3390 gram en gelijk Kampioen van HSV de Brasem 2023. Het was een mooi visseizoen en volgend jaar gaan we er weer met frisse moed tegenaan. Iedereen bedankt voor de deelname en tot volgend jaar.

Robbin en Jan bedankt voor het wegen elke wedstrijd, klasse!

1e - Ab Westerkamp - 134 punten - totale kilo's - 32 kilo en 730 gram
2e - Rudy de Graaf - 126 punten - totale kilo's - 34 kilo en 290 gram