Reglement Jeugd Competitie

1. Hengel keuze is vrij. Je mag dus met vaste stok en feeder vissen
  2. Alle wedstrijden worden gevist op lengte. Paling, snoek en snoekbaars tellen niet mee.
  3. Aas en voeren zijn vrij, maar het is verboden om met gekleurde maden te vissen of te voeren.
  4. Na het eerste signaal mag men voeren en vissen. Het tweede signaal betekent het einde van de wedstrijd.
  5. Het uitpeilen van de diepte mag voor het eerste signaal gebeuren.
  6. Wedstrijden die worden gestaakt i.v.m. extreem noodweer komen te vervallen en worden niet ingehaald.
  7. Per wedstrijd zijn er 3 prijzen in de vorm van Faunaland waardebonnen.
  8. De organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor schade voor, tijdens of na de wedstrijd.
  9. Met betrekking tot situaties waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdcommissie.

Puntentelling

1. Per wedstrijd zijn er punten te verdienen. 1ste plaats, 30 punten, 2de plaats, 27 punten, 3de plaats 24 punten, 4de plaats 22 punten, 5de plaats 20 punten, 6de plaats 19 punten, dan 18, 17 enz..
  2. Niets gevangen, maar wel meegevist is 5 punten
  3. Niet meegevist is 0 punten
  4. De beste 5 wedstrijdresultaten van de 6 wedstrijden tellen mee voor de beker. (wijziging t.o.v. 2014)
  5. Diegene met de meeste punten en eventueel, bij gelijk aantal punten, het grootste aantal centimeters, over de geviste wedstrijden, is de kampioen.