Over ons

Eén van de oudste verenigingen van Dalfsen is Hengelsportvereniging De Brasem. De vereniging is opgericht op 8 mei 1908 en bij Koninklijk Besluit goedgekeurd op 19 augustus 1971.

De vereniging heeft de laatste jaren ongeveer 700 leden, waarvan ongeveer 130 jeugdleden. Een groot deel van de leden is afkomstig uit de gemeente Dalfsen. Daarnaast heeft de vereniging ook veel leden uit de omliggende plaatsen en zelfs leden uit het buitenland. Met name de Engelse vissers weten Dalfsen te vinden voor hun visvakantie.

De algemene ledenvergadering van de vereniging is in vergelijking met de meeste hengelsportverenigingen zeer goed bezocht met jaarlijks circa 50 tot 60 aanwezige leden en jeugdleden.

De vereniging heeft nauw contact met Angelsportverein Bevergern uit de partnergemeente Hörstel in Duitsland. Eén keer in de twee jaar wordt een gezamenlijk jeugdkamp georganiseerd.

De vereniging heeft daarnaast nauw contact en waar mogelijk samenwerking met hengelsportvereniging de Voorn uit Nieuwleusen, Hengelsportvereniging Zwolle en hengelsportvereniging Lemelerveld.

Hengelsportvereniging De Brasem is aangesloten bij:

Hengelsportvereniging De Brasem is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel te Zwolle onder nummer: 40059225