Visvijvers Bellingeweer

Algemeen

Aan de rand van de kern van Dalfsen bevinden zich de visvijvers Bellingeweer. Om te mogen vissen in de visvijvers dient u in het bezit te zijn van een VISpas van HSV De Brasem. De visvijvers bestaan uit 4 vijvers gelegen tussen de rondweg en de ijsbaan. De visvijvers hebben een goede bereikbaarheid zowel aan de kant van de Rondweg als aan de kant van de ijsbaan (Hiawatha Actief).

In de meest noordelijke vijver is aan de noordkant een vissteiger geplaatst, welke speciaal is aangelegd voor de minder valide leden.

De visstand bestaat met name uit blankvoorn, brasem, zeelt, karper, graskarper, snoek en snoekbaars. De vereniging heeft in mei 2011 150 kg kruiskarper uitgezet.

U kunt hier het rapport visserijkundig onderzoek van de Bellingeweer downloaden. Het rapport betreft de onderzoeksresultaten van 18 november 2010.

Benodigde schriftelijke toestemming

De visvijvers Bellingeweer zijn een verenigingswater van onze vereniging. Om hier te mogen vissen dient u lid te zijn van onze vereniging. Indien u nog geen lid bent van onze vereniging, kunt u lid worden bij onze verkoopadressen of online via onze vereniging.

Oppervlakte:                 totaal ca. 3,5 ha.
Lengte:                          ca. 825 meter (alle vijvers tezamen)
Breedte:                        varieert sterk
Diepte:                          maximaal 3,5 meter
Bodem:                        (zachte) zandbodem
Plantengroei:               redelijk aanwezig (met name waterlelies)

Aanvullende bepalingen verenigingswater

• De vijvers mogen alleen vanaf de kant worden bevist.
  • Auto's zijn niet toegestaan bij de waterkant of op het terrein, tenzij ontheffing is gegeven.
  • Jeugdigen onder de 14 jaar mogen, voorzover zij geen lid zijn van onze vereniging, onder toezicht van een meerderjarig lid van onze vereniging vissen in de vijvers met maximaal één hengel.
  • Er geldt een algemeen meeneemverbod voor snoek en karper.
  • Bij het gericht vissen op karper is het gebruik van een zogenaamde onthaakmat verplicht.
  • Het gebruik van een zogenaamde bewaarzak is verboden.
  • Ruim afval op uw stek op (ook als dit niet van u is!).
  • Nachtvissen is verboden, tenzij u tevens in het bezit bent van een geldige NachtVISpas van Sportvisserij Oost-Nederland. Indien u tevens in bezit bent van een geldige NachtVISpas dan is nachtvissen het gehele jaar toegestaan.

Video-opname Bellingeweer