Siervijver Polhaarweg

Algemeen

Tussen de Polhaarweg en de Waanderskamp bevindt zich de siervijver Polhaarweg. Om te mogen vissen in de siervijver dient u in het bezit te zijn van een VISpas van HSV De Brasem. De siervijver heeft een goede bereikbaarheid zowel aan de kant van de Polhaarweg als aan de kant van de Waanderskamp. Aan de Waanderskamp vindt u parkeerplekken voor uw auto.

De siervijver is met name bedoeld voor de jeugdige vissers van onze vereniging. De siervijver kent echter zeer veel plantengroei die de vijver lastig bevisbaar maken. De vereniging tracht om enkele stekken bevisbaar te houden voor de vaste stok en is in gesprek met de gemeente Dalfsen voor een oplossing op termijn, zodat deze vijver geschikt wordt voor onze jeugdleden.

Benodigde schriftelijke toestemming

De siervijver Polhaarweg is een verenigingswater van onze vereniging. Om hier te mogen vissen dient u lid te zijn van onze vereniging. Indien u nog geen lid bent van onze vereniging, kunt u lid worden bij onze verkoopadressen of online via onze vereniging.

Oppervlakte: totaal ca. 0,25 ha.
Lengte: ca. 100 meter
Breedte: ca. 20 meter
Diepte: maximaal 1,5 meter
Bodem: (zachte) zandbodem
Plantengroei: zeer veel plantengroei

Aanvullende bepalingen verenigingswater

• De vijvers mogen alleen vanaf de kant worden bevist.
  • Vissen is slecht toegestaan één hengel
  • Het gebruik van een elektronische beetverklikker (beetmelder) is verboden
  • Het vissen is alleen toegestaan tussen zonsopgang en zonsondergang. Nachtvissen is ten strengste verboden.
  • Parkeren bij voorkeur aan de Waanderskamp.
  • Ruim afval op uw stek op (ook als dit niet van u is!).