Viswater

Visvijvers Bellingeweer

Visvijvers Bellingeweer:

Aan de rand van de kern van Dalfsen bevinden zich de visvijvers Bellingeweer. De visvijvers zijn goed bereikbaar en in de meest noordelijke vijver is een vissteiger aangelegd speciaal voor de minder valide leden.

De visstand bestaat met name uit voorn, brasem, zeelt, karper, graskarper, snoek en snoekbaars.

Voor meer details en de geldende bepalingen op de visvijvers klikt u hier

Kolk Marshoek

Kolk Marshoek:

De Kolk Marshoek is gelegen aan de zuidoever van de Overijsselse Vecht aan de Zuidelijke Vechtdijk. Voor het vissen in de Kolk Marshoek is een speciale aanvullende vergunning benodigd van HSV de Brasem. De Kolk Marshoek bestaat met name bekend om het bestand aan brasem.

De bevisbare oevers zijn in de onderstaande afbeelding geel gemarkeerd.

Voor meer details en de geldende bepalingen op de kolk Marshoek klikt u hier.

Overijsselse Vecht

Overijsselse Vecht:

De Overijsselse Vecht kent haar oorsprong in Duitsland. De Overijssels Vecht is een echte regenrivier. De stroming is daardoor sterk afhankelijk van de regenval. De Overijsselse Vecht is landelijk bekend om de Winde. Op het Nederlandse grondgebied bevinden zich 6 stuwen.

Naast winde zult u in de Overijsselse Vecht onder andere brasem, karper, graskarper, roofblei, snoek, snoekbaars, baars en voorn aantreffen.

Voor meer details en geldende bepalingen op de Overijsselse Vecht klikt u hier.

Siervijver Polhaarweg

Siervijver Polhaarweg:

In de kern van Dalfsen vindt u de siervijver Polhaarweg. De siervijver is goed bereikbaar via de Polhaarweg en de Waanderskamp. Door de vele plantengroei is de siervijver lastig bevisbaar.

De visstand bestaat met name uit voorn, zeelt, karper, graskarper en snoek.

Er is (nog) geen link naar de visplanner opgenomen.

Voor meer details en de geldende bepalingen op de siervijver klikt u hier.

Siervijver Thomas a Kempislaan

Siervijver Thomas a Kempislaan:

In de kern van Dalfsen vindt u de siervijver Thomas a Kempislaan. De siervijver is goed bereikbaar via de Thomas a Kempislaan. Door de vele plantengroei is de siervijver lastig tot niet bevisbaar. De visstand is zeer laag.

Er is (nog) geen link naar de visplanner opgenomen.

Voor meer details en de geldende bepalingen op de siervijver klikt u hier.

Krieghuusbelten

Krieghuusbelten:

Aan de Krieghuisweg tussen Lemelerveld en Raalte bevindt zich de voormalige zandwinplas Krieghuusbelten. De leden van onze vereniging mogen hier vissen op machtiging van HSV Lemelerveld. Het water heeft een goede bereikbaarheid en veel parkeerruimte.

Voor meer details en de geldende bepalingen op deze zandwinplas klikt u hier.

Hulsterplassen 1 & 2

Hulsterplassen 1 & 2:

De Hulsterplassen liggen in het noordelijke deel van Nieuwleusen en zijn gegraven in de jaren zestig en tachtig. De leden van onze vereniging mogen vissen in de Hulsterplassen op machtiging van HSV de Voorn. Het water mag alleen van de voor publiek toegankelijke oevers bevist worden.

Voor meer details en de geldende bepalingen op de Hulsterplassen klikt u hier.

Wateren Westerbouwlanden

Wateren Westerbouwlanden:

Het gebied wordt begrenst door de straten Pr. Beatrixlaan/ Bosmansweg/ Weteringland / Vechtland en Bouwhuisweg. De leden van onze vereniging mogen hier vissen op machtiging van HSV de Voorn. Het water mag alleen bevist worden van de voor publiek toegankelijke oevers.

Voor meer details en de geldende bepalingen klikt u hier.

Ov. wateren Nieuwleusen

Ov. wateren Nieuwleusen:

De overige wateren in de bebouwde kom van Nieuwleusen waar gevist mag worden betreft de vijvers in/aan:

• Westerveenkwartier
  • Bosmansweg/ Zandspeur
  • Kon. Wilhelminalaan
  • bij de van Ankumshof
  • bij de Burg. Hoekstrastraat

Voor meer details en de geldende bepalingen klikt u hier.

Wateren Timmerman & Zn

Wateren Timmerman & Zn:

In de wateren van de beroepsvisser Timmerman & Zn. mag gevist worden door leden van onze vereniging door de machtiging. Deze machtiging kunt u downloaden op onze site. De machtiging omvat onder andere een deel van het Zwarte Water.

Voor details en de geldende bepalingen klikt u hier.