Jaarverslag 2020

Maandag, 13 september 2021

Jaarverslag 2020 H.S.V de Brasem te Dalfsen

Het jaar 2020 stond voor een groot deel in het teken van het Covid-19.
Zoals u allen niet ontgaan is moesten wij helaas ook als HSV besluiten om al onze activiteiten op te schorten tot nader bericht vanuit de overheid. Wel zagen wij een stijging in het aantal leden, vanwege het mooie weer en het feit dat mensen konden, én mochten vissen tijdens de lockdown.

In het najaar hebben we gelukkig nog enkele jeugdwedstrijden kunnen vissen, we hebben enkele nieuwe gezichten gezien en iedereen ving vis. We blijven de jeugd stimuleren om te blijven vissen!
Speciale dank gaat uit naar hengelsportvereniging de Voorn uit Nieuwleusen voor het gebruik maken van de Westerbouwlanden vijver, dit is het perfecte water voor de jeugd om lekker te kunnen vissen en vangen.

Helaas kunnen we vanwege de Covid-19 maatregelen geen afspraken maken met onze vrienden van ASV Bevergern uit Hörstel, er is wel contact en vanuit beide verenigingen is er de hoop dat we elkaar gauw weer treffen.
We zien een hard groeiend aantal karpervissers op de Bellingeweer, het karper bestand doet het dan ook zeer goed. Helaas zien we ook dat er vanuit vissers veel rommel wordt achtergelaten, we spreken af om strenger te controleren en dit werpt zijn vruchten af.
Uiteindelijk hebben we als vereniging weinig kunnen betekenen voor onze leden d.m.v. wedstrijden e.d. maar achter de schermen zijn we druk bezig om in 2021 weer alle mogelijke wedstrijden in te plannen.

Algemene ledenvergadering 2020
De algemene leden vergadering werd op 6 maart gehouden in de Trefkoele+. Er waren 35 leden aanwezig. Naast de reguliere bestuurszaken werden de prijzen verdeeld van alle geviste wedstrijden. Het bestuur bedankt haar leden voor het vertrouwen en wenst iedereen een gezond en visrijk jaar.

Bestuurssamenstelling (na de ALV 6 maart 2020)
Voorzitter Stefan Everts
Penningmeester Tim Bergman
Secretaris Alwin Reimert
Ledenadministratie Tim Bergman
Algemeen bestuurslid Jan Kulsdom
Algemeen bestuurslid Ab Westerkamp
Algemeen bestuurslid Renee Oude Breuil

Jeugd/ Wedstrijden
Onze planning was om de wedstrijden te houden aan het begin van 2020 maar helaas moest dit worden opgeschort vanwege de Covid-19 maatregelen.
Ook hebben we helaas moeten besluiten om voor dit jaar Sport4kids af te zeggen. Maar gelukkig konden we toch een 3tal jeugdwedstrijden organiseren na de zomer.
Op deze wedstrijden kwamen 14 jeugdleden af en er werd goed gevangen, maar liefst 33,1 meter aan vis.

Vrijwilligersavond
De vrijwilligersavond heeft plaatsgevonden bij Fusion Plaza te Zwolle in het vroege voorjaar van 2020.
Contacten met HSV de Voorn en HSV Lemelerveld
Dit jaar is de gezamenlijke vergunning weer stilzwijgend verlengd, wel hebben wij besloten om met de partnerverenigingen te gaan evalueren als de Covid-19 ten einde is.

Uitslag diverse wedstrijden
Jeugd wedstrijd 1e plek voor Indy Westerkamp.
Seniorenwedstrijd 1e Renée Oude Breuil.
55 plus wedstrijd 1e Jan Kulsdom
Nacht Koppelwedstrijd :1e Epping & Bisschop.
Karper Koppel Wedstrijd: 1e Remco Westerhof en Sven Wilmink.

Woord van dank
Tenslotte wil het bestuur iedereen bedanken die zich heeft ingezet voor onze vereniging.