Jaarverslag 2019

Woensdag, 26 februari 2020

Jaarverslag 2019 H.S.V de Brasem te Dalfsen

Ook het jaar 2019 stond vooral te boek als een vangrijk jaar op onze rivier, vooral tijdens de senioren en koppelwedstrijd werd extreem goed gevangen. 610kg (competitieverband senioren)
Het aantal leden is licht gedaald maar we hebben goede hoop dat er weer meer jeugd geïnteresseerd gaat raken in het vissen.
Derhalve stond het jaar voor een groot deel in het teken om de jeugd weer aan de waterkant te krijgen doormiddel van, Sport4kids en jeugdwedstrijden. Ook het contact met Hörstel proberen we te blijven aanhalen en het contact met onze omliggende hengelsportverenigingen van Nieuwleusen en Lemelerveld. Het viswater de Bellingeweer lijkt ook weer op zijn oude niveau terug te komen. O.a. door het plaatsen van beschutting onder water lijkt de witvispopulatie zich te herstellen omdat de aalscholvers niet in de beschutting kan jagen.

Algemene ledenvergadering 2019

De algemene jaar vergadering werd op 5 maart gehouden in de Trefkoele+. Er waren 28 leden aanwezig. Naast de reguliere bestuurszaken werd er genoten van de traditionele bingo en gingen alle prijswinnaars trots en tevreden naar huis. Uiteraard werden ook de prijzen van de competities verdeeld van het afgelopen jaar.

Bestuurssamenstelling (na de ALV 5 maart 2019)
Voorzitter Stefan Everts
Penningmeester Tim Bergman
Secretaris Alwin Reimert
Ledenadministratie Tim Bergman
Algemeen bestuurslid Jan Kulsdom
Algemeen bestuurslid Ab Westerkamp
Algemeen bestuurslid Renee Oude Breuil

Jeugd/Wedstrijden
Om onze leden weer aan het water te krijgen zijn we eind 2017 ingestapt in het project van Sport4kids dit leverde op de 2 visdagen maar liefst 18 kinderen op af. Deze dagen werden in 2019 gehouden bij het huisje van de rijvereniging op de Bellingeweer en was mede door een aantal enthousiaste vrijwilligers wederom een groot succes. Het bestuur is zeer tevreden over het resultaat. In 2019 kwamen maar liefs 10 kinderen af op de verschillende jeugdwedstrijden! We hebben met de jeugdwedstrijden gevist aan de Bellingeweer, De Vecht en zijn op bezoek geweest bij onze partnervereniging De Voorn in Nieuwleusen. Over het algemeen is er door iedereen goed gevangen en was de jeugd enthousiast tijdens de wedstrijden. ( totaalvangst: 33 meter 17 cm.)
Helaas hebben wij als bestuur moeten besluiten om het jeugdkamp tussen onze partnergemeente Hörstel voor 2019 opnieuw af te lasten in verband met te weinig animo van beider zijdes.
Hopelijk kunnen we in de toekomst weer een activiteit organiseren met HSV Bevergern te Hörstel, al zal dit wellicht een andere invulling dienen te krijgen dan enkel met onze jeugdlenen.
Bestuursavond/vrijwilligersavond

Deze avond heeft niet plaatsgevonden in 2019.
Contacten met HSV de Voorn en HSV Lemelerveld
Dit jaar is de gezamenlijke vergunning weer stilzwijgend verlengd, wij hebben als drie verenigingen besloten om het voor de komende jaren ook gewoon door te zetten.
Wel heeft het bestuur te kennen gegeven om na een paar jaar toch eens te gaan evalueren met Nieuwleusen en Lemelerveld. Deze afspraak staat voor komend jaar op de rol.
Uitslag diverse wedstrijden
Buiten de reguliere wedstrijden zal er ook een nachtkoppel plaats vinden op de Overijsselse Vecht, de datum hiervoor is 14 september.
Jeugdwedstrijd 1e plek voor Unique Westerkamp.
Seniorenwedstrijd 1e plek voor Rudy de Graaf.
55 plus wedstrijd 1e plek voor Dhr. Hartman.
Nacht Koppelwedstrijd :1e Rudy de Graaf/ Robert Hilgenkamp (82,749 KG)
Karper Koppel Wedstrijd: 1e Gert Wierbos en Jan Jansen.
Nachtkoppelwedstrijd
Afgelopen jaar is door de vereniging voor het eerst een nachtkoppel gehouden. Alle deelnemers waren erg enthousiast over deze nieuwe wedstrijd en zit ook voor 2020 al weer vol!
Woord van dank
Tenslotte wil het bestuur iedereen bedanken die zich op welke manier dan ook heeft ingezet voor onze vereniging.
Als laatste but not least willen wij vermelden dat vrijwilligers ook bij onze vereniging hard nodig blijven! Mocht u zich geroepen voelen om wat voor onze vereniging te betekenen neem dan contact op met één van onze bestuursleden.