Uitslag 2e Wedstrijd Senioren 2020

Zondag, 30 augustus 2020

Vandaag 30 Augustus mochten de hengels weer van stal om een ochtend in het Zwolle Ijsselkanaal te vissen.

Om 06.50 was iedereen aanwezig om een nummer te trekken, Ab trok de kopplek nummer 1 en Rudy pakte de staart op nummer 7, Jan pakte nummer 3, ikzelf (Renee) nummer 4, Koos nummer 5, Sander nummer 6 en Robert pakte nummer 2. Nummers 1 t/m 5 zijn de wat betere plekken op het stuk waar we zaten. Om 10 over 7 schrok iedereen zich het leplazerus door een mega snelle bolide die langs het kanaal met 180km per uur zich naar Dalfsen snelde. Het bleek onze Miep, Miiep, Ab (RoadRunner) Westerkamp te zijn die het voer nog op de tafel thuis had liggen, ook was hij een feeder vergeten mee te nemen die de overkant zou kunnen halen van het kanaal. Op zich knap dat hij om 5 over 8 weer ter plekke was om te kunnen beginnen. Ida ziet de bekeuringen wel binnenkomen.

Ikzelf had 2 afstanden gemaakt om te vissen, 1 afstand kort op 15 meter en een afstand tegen een peiler aan op 60 meter, op beide afstanden had ik een mooie diepte te pakken. Ik begon met pieren te voeren op 60 meter en begon daarna te vissen op 15 meter. Na een 15 minuten geen beet te zien terwijl Robert inmiddels zijn 2e vis aan het scheppen was en Jan er inmiddels ook 1 in zijn net mocht doen. Ik besloot toch de lange afstand maar te gaan doen. Piertje, made en een catser aan de haak, binnen 2 minuten begon de top te bewegen alsof er een dolfijn aan zat, slaan en rustig binnenhalen, en waar ik al bang voor was had ik de 1e Grondel al te pakken na veel pieren te hebben gebracht, misschien teveel? Na 3 Grondels in het leefnet te hebben gemikt besloot ik dat er maar iets anders aan de haak moest. Dan maar 1 made, dikke maiskorrel en een caster, en ja hoor, de eerste dikke winde mocht ik bijschrijven en daarna nog 3 mooie voorns. Ik zag Jan nog een keer zijn schepnet gebruiken en besloot toch maar om er weer een piertje aan te doen, dit pakte goed uit want binnen 5 minuten kon ik de eerste Brasem in het leefnet doen en nummer 2 en 3 gingen er vlot achteraan. Niet de Brasems die je gewend bent van de Vecht maar toch mooie exemplaren die voor een beetje gewicht zorgen. Inmiddels kwam Rudy al een keertje langslopen en was niet heel erg te spreken over zijn nummer 7 plek, iets met stekelvarkens, graf sloot hoorde ik hem roepen terwijl hij richting Robert liep. Ik zei nog iets van; mwah gaat hier wel redelijk lekker! Ook Gait was mee als support voor Rudy en kwam ook even een rondje maken om te kijken wat de vangsten waren. Een kleine regenbui diende zich aan en de eerste scheepvaart begon ook te komen. Ik kreeg nog behoorlijk veel beet maar verspeelde met aanslaan toch redelijk veel onderlijnen, iets met een mosselbank denk ik. Ik zag zo om mij heen de mensen niet veel meer vangen en af en toe kon ik nog een Brasem bijschrijven, vanaf mijn plek kon ik niet goed zien wat Ab deed en ook Sander kon ik niet zien. Inmiddels zag ik wel een auto met gierende banden zich uit de voeten maken om snel richting de KFC te rijden, Rudy was er wel klaar mee en ging zichzelf samen met Gait zich te goed doen aan wat kippetjes in Zwolle. Het laatste uurtje ving ik af en toe nog een visje maar heel hard ging het niet meer. Dan is het 12 uur en einde wedstrijd. Jan pakte de weegschaal en we begonnen bij Ab te wegen, Ab vertelde dat hij nog een hele dikke vis had verspeeld aan de vaste stok en kwam uiteindelijk op 1 kilo en 730 gram, dan Robert, Robert had wat ruzie met voorslagen en kwam op een kleine kilo. Jan was de volgende plek om te wegen, ook Jan had wat vis verspeeld en kwam toch nog op een dikke 2 kilo. Dan bij mij wegen, ikzelf had een dikke 5 kilo aan vis en was hiermee vandaag 1e. Dan Koos, Koos kon met moeite zijn leefnet naar boven tillen want er zat wel 1 kleine grondel in van 10 Gram, Sander had ook nog een paar vissen weten te vangen en mocht 460 gram bijschrijven. Dan Rudy, Rudy? Die zat inmiddels bij de KFC met Gait om daar zijn kilo's te pakken. Al met al was het een keer wat anders dan de Vecht en hebben we toch een leuk visje kunnen vangen. Hieronder de uitslagen na wegen:

***30 Augustus 2020*** Zwolle IJsselkanaal

1e Renee Oude Breuil - 5 kilo en 60 gram