Uitslagen Senioren 20 September 2020

Zondag, 20 september 2020

Vandaag 20 september mochten de hengels weer van stal om een ochtend te vissen in de Ijssel vlak bij Zalk. De vangsten vorige week wat je hoorde tijdens een nachtwedstrijd was imposant en men had het over 300 en nog wat kilo’s. Hengels die uit de standaard vliegen door de enorme kracht van de vissen in de Ijssel.
Laat ik eens beginnen met: nog niet misschien, bagger sloot, dicht gooien en snelweg van maken, man, man, man!!!!
Maar goed, we begonnen om kwart voor 7 met loten, Appie W trok nummer 1 en hiermee een mooie kopplek, de staart was voor Jan K. Ikzelf had nummer 2, Robert H nummer 3, Rudy G nummer 4, Koos H nummer 5 en Sander B nummer 6. Hier moest het gaan gebeuren, strak water, weinig wind, lekker zonnetje dus ideaal weer om een mooi visje te vangen. Appie W had deze keer niets vergeten dus geen bloedsnelle bolide die langs de waterkant ging scheuren. Ikzelf was deze keer mijn feedersteun vergeten mee te nemen en gelukkig had Robert H nog wat in zijn tas zitten wat ik mocht gebruiken.

Een metertje of 40 moest het worden en na het signaal begonnen we met voeren, een korfje of 4 in de plomp en vissen met die handel. De eerste aanbeet kwam na een kleine 20 minuten en ik kon een voorntje eruit halen, geen hengel die uit de steun ging maar een kleine 150gr mocht ik in mijn leefnet doen. Toen werd het stil, heel erg stil, Appie W kwam al even buurten en als Appie gaat lopen dan is de vis echt aan het slapen. Ondertussen een dik uur verder en ik had nog geen Rudy G gezien, dus die moest toch wel vis aan het vangen zijn anders was hij allang aan het lopen geslagen. Zelf dan maar even kijken bij Robert H, ook die was niet heel erg positief. Al met al zou het dus een zware ochtend worden en mochten we blij zijn met ieder visje die we konden vangen.
Eindelijk een aanbeet waarbij de top lekker krom ging staan, aanslaan en de 1e Brasem konden we in het leefnet doen, een uurtje weer helemaal niets en toch weer een beste aanbeet, wederom een Brasem die we bij mochten schrijven. Inmiddels kwam Gait G ook even zijn ronde doen en ook die wist te vertellen dat ook Rudy niet veel aan het vangen was. Dat gaf toch nog een beetje hoop met 2 Brasems in het leefnet.

Einde signaal en einde wedstrijd, wat een martelgang, helemaal niets meer bij gevangen, wat een drama water. Jan kwam al aanlopen met de weegschaal en we begonnen bij nummer 1, Appie W te wegen, Appie had toch nog een paar vissen en kwam op 1 kilo en 70 gram, toen was ik aan de beurt op nummer 2, ikzelf had 1 kilo en 920 gram, hierna nummer 3 waar Robert zat, Robert had 1 kilo en 740 gram weten te vangen, dan nummer 4, Rudy, Rudy had in het laatste half uurtje toch nog wat vis weten te vangen en mocht zich vandaag winnaar noemen, Rudy had 4 kilo en 950 gram, toen was Koos aan de beurt, inmiddels weten we dat Koos het gemunt heeft op Grondels en ook deze keer wist hij er wat te pakken, Koos had 880 gram aan kleine vis, Sander was de volgende waar we gingen wegen, Sander had redelijk veel vis alleen niet heel erg grote vis en kwam daarmee op 1 kilo en 730 gram net iets minder dan Robert, dan de laatste weging, deze was bij Jan, ook Jan had best wel veel vis maar ook hier alleen maar kleine die geen gewicht mee brengen, Jan had 590 gram en werd hiermee laatste.
De laatste wedstrijd is in de Vecht op 4 oktober 2020, hopelijk vangen we dan nog even wat dikke kilo’s.

Uitslag 20 september 2020

1e - Rudy de Graaf – 4 kilo en 950 gram